Engeland en Frankrijk - Reisverslag uit Péronne, Frankrijk van Chantal Bos - WaarBenJij.nu Engeland en Frankrijk - Reisverslag uit Péronne, Frankrijk van Chantal Bos - WaarBenJij.nu

Engeland en Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 September 2012 | Frankrijk, Péronne

Alweer bijna 2 weken zijn Henk en ik onderweg richting Rome. Wat gaat de tijd snel! Na met trein,vliegtuig, bus en voet in Canterbury aan te komen ging het dan echt van start!! Bij de kathedraal in canterbury ligt de pelgrimssteen, wat het officiële startpunt is. Hier hebben we (net zoals bij de andere dorpjes die we hebben aangedaan) een stempel in het pelgrimspaspoort gekregen.
De eerste twee dagen hebben we in Engeland gelopen. Een gebied met kleine heuveltjes, typische Engelse dorpjes.. Erg leuk! Vanaf Dover hebben we de Ferry genomen naar calais. En nu lopen we zo'n 8 dagen in Frankrijk. Het is hier echt heel erg mooi en de mensen zijn zo ontzettend aardig. Zo gingen we een cafeetje binnen, schudde iedereen ons de hand en hebben we de middag gratis koffie gekregen, gisteren kwamen we een man tegen die ons drinken aanbood en zelfgemaakte honing! De omgeving is ook mooi en fijn om in te lopen. Onderweg kwamen we jagers tegen, zelfs zoveel dat je zou denken dat elke Fransman een jager is haha.
Het slapen in de tent ( lees: mijn tijdelijke onderdak) bevalt tot nog toe goed! We slapen allebei lekker, soms wel 12 uur per dag. Een nacht was trouwens wat minder.. Veel regen en onweer, maar de tent hield ons droog en dat hebben we ook weer overleefd ;)
We lopen gemiddeld zon 20-25 km per dag. De ene keer veel langs de kant van de weg, de andere keer op het platteland of in het bos. We hebben allebei nog geen last gehad van blaren dus daar hebben we ook veel geluk mee! Onze wandeltochten worden onderbroken met eetmomentjes en het bezoeken van kleine mooie dorpjes:) dat is trouwens wel zo, het eten smaakt nu zooo goed nou je eigenlijk niks anders doet dan wandelen, echt iets waar je naar uit kunt kijken en waar je echt van geniet!
Kortom het is hier nog helemaal super!

Henk heeft ook een nieuw filmpje. Deze kunnen jullie zien op : www.thedutchadventurist.com

Heel veel liefs, x

• 27 September 2012 - 19:47

Ina:

Super om iets van jullie te lezen. Blij dat het zo goed gaat. Wacht weer op het volgend verslag. Xxxx

• 27 September 2012 - 20:52

Ina:

Leuk om te lezen hoe of de reis verloopt en dat het tot nu toe goed gaat. Succes verder en wachten vol spanning op een volgend verslag, gr. Ina

• 27 September 2012 - 20:53

Ina:

Leuk om te lezen enz. komt van Ina uit Gieten. doei

• 27 September 2012 - 20:54

Marjo:

Wat leuk om te lezen hoe goed en leuk het gaat.
    Ik zie uit naar het volgende verslag. Ga nu het filmpje bekijken.
    Liefs Marjo

• 27 September 2012 - 21:45

Dinie:

We vonden het leuk te lezen dat het goed gaat met jullie.
    Veel succes en liefs Dinie uit ( Alteveer )

• 27 September 2012 - 21:45

Dinie:

We vonden het leuk te lezen dat het goed gaat met jullie.
    Veel succes en liefs Dinie uit ( Alteveer )

• 28 September 2012 - 09:56

Ras:

Superleuk om je verhaal te lezen :) ben blij dat het je allemaal goed bevalt!! Ben trots op je! Ga zo door en heel veel succes jullie!!
    Liefs en een dikke kus ras

• 28 September 2012 - 11:21

Mama:

mooi verslag en film. S6 verder, XXX

Hey Chantal,
    wat leuk om te lezen! Wat een belevenis :) Geniet er van, voor je het weet is je avontuur voorbij! Veel succes.

• 29 September 2012 - 09:57

Yvonne:

Lieve Chantal,

Fantastisch om jullie op deze wijze te volgen. Super dat je jullie belevenissen deelt. Ik blijf jullie verhalen lezen.

Liefs, Yvonne

• 29 September 2012 - 10:59

Erna Hester:

Wat een belevenis. Geniet er van. Velen zullen trots op jullie zijn.

Groetjes Erna

• 29 September 2012 - 11:03

Folga:

hallo
    leuk om zo bij te blijven
    groetjes Folga en de rest

• 29 September 2012 - 17:09

Lies:

Leuk tally!! echt heel fijn dat het tot nu toe zo goed gaat:)& dat jullie nog geen blaren hebben!! Succes weer en zie je volgende verhaal tegemoet!! Liefs lies

• 29 September 2012 - 20:40

Rinus En Zwanet:

We hebben ze voorbereid in Rome dat jullie komen, een aanrader is Rome bij avond te beleven,
    erg mooi.
    Trotse Rinus en Zwanet

• 03 Oktober 2012 - 22:57

Rianne:

Super om te lezen dat jullie het naar je zin hebben en dat er niet veel tegen zit!! Knap bezig hoor met z'n tweetjes!!! Heel veel plezier nog en ik verheug me op jet volgende reisverslag en filmpje! Dikke knuffel!!!! Lfs