Frankrijk - Reisverslag uit Brienne-le-Château, Frankrijk van Chantal Bos - WaarBenJij.nu Frankrijk - Reisverslag uit Brienne-le-Château, Frankrijk van Chantal Bos - WaarBenJij.nu

Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Chantal

09 Oktober 2012 | Frankrijk, Brienne-le-Château

Wanneer ik dit schrijf, liggen we in ons tentje met regengekletter op het dak. Het opzetten van de tent in de regen hebben we ook weer meegemaakt (geen pretje, maar ook niet erg). De meerderheid van de tijd hebben we gelukkig mooi weer en kunnen we zelfs s middags lekker in t-shirtje lopen :) heeerlijk!
We zijn nu precies drie weken onderweg en hebben 540 km afgelegd..1/4de van de tocht alweer!! Aan het begin van de tocht liepen we ongeveer 15 tot 20 km per dag, nu is dat ongeveer 25-35 geworden. Als je mij voor de tocht zou vragen of ik dat makkelijk zou kunnen lopen dan had ik met vastberadenheid nee gezegd, maar nu ik het elke dag loop valt het best mee (tot nu toe dan hè haha).. De afgelopen dagen zijn we door de wijngaarden van de champagne streek gelopen. Erg mooi om te zien, ook alle bedrijfjes die daarbij gevestigd zijn. We hebben nog de stad Reims aangedaan, waar we een mooie kathedraal hebben kunnen bekijken. En in Reims hebben we onze kleren gewassen wat een hele belevenis was. Daar zat ik dan in m'n majootje en jas, want de rest van de kleren moest natuurlijk gewassen worden , Henk liep in z'n zwembroek rond hihi.. maar we hebben weer schone kleren, je moet er wat voor overhebben ;)
We slapen bijna elke nacht in de tent en meestal slapen we dan in het bos.. Van de week waren we in de ochtend ons "kamp" aan het afbreken, kwam er plotseling zomaar uit het niets een man op ons afrennen (met geweer). Toen hij dichterbij kwam bleek het dat hij aan het jagen was op zijn terrein en waarschijnlijk dacht hij dat we andere jagers op zijn terrein waren. Ik ben me kapot geschrokken toen, maar de man bleek aardig te zijn en we hebben nog even met hem gepraat. Diezelfde dag hadden we nog een lange afstand te gaan voordat we in het volgende dorp zouden komen.. In onze gids stond al dat we voldoende eten en drinken moesten meenemen aangezien er geen winkels onderweg waren, dus zo gelezen zo gedaan.. Bleek dat er op de eindbestemming ook geen winkels waren en het was zaterdagavond..Bleh, dat betekende dus de volgende dag 30 km lopen met bijna geen eten :(.. We gingen even pauze houden (het regende ook) kwamen er mensen naar ons toe en nodigden ons uit bij hun thuis en dat was zo bijzonder!Lekker een douche kunnen nemen, warm eten, gezelligheid, warmte.. De mensen waren zo gastvrij, heb dat nog nooit eerder zo ervaren.. Zo hadden we bijna niets, en zo hadden we alles wat we ons konden wensen.
Het valt mij op dat de mensen over het algemeen erg gastvrij en vriendelijk zijn. Natuurlijk komt dat ook omdat we er als reizigers uitzien, maar zo gastvrij en vriendelijk had ik niet gedacht :) leuk!!!
Nog anderhalve/twee week Frankrijk en dan zijn we in Zwitserland. Kijk er ook echt naar uit om daar te lopen (nog niet eerder geweest)..wordt vast ook mooi!

Dit was de update eerst weer even.. Er is ook weer een nieuw filmpje te zien op www.thedutchadventurist.com

  • 09 Oktober 2012 - 18:06

    MAMA:

    weer mooi verslag Tally,wat een belevenis deze tocht. Klasse Toppers!!!!
    Liefs van mij xxx

  • 09 Oktober 2012 - 18:31

    Rianne:

    Hoi tal!!! Mooi stuk heb je weer geschreven!! Heel veel plezier en op naar Zwitserland! Lfs Rianne

  • 09 Oktober 2012 - 19:11

    Laura:

    Klinkt helemaal super! Maar wel even spannend met die jager...
    Geniet ervan!

  • 09 Oktober 2012 - 19:11

    Laura:

    Klinkt helemaal super! Maar wel even spannend met die jager...
    Geniet ervan!

  • 09 Oktober 2012 - 19:30

    Marjo:

    Wat leuk om even weer wat van jullie te horen.
    Wat is het toch een avontuur.
    Geniet nog verder samen en ik kijk al weer naar de volgende berichtjes.
    Liefs Marjo

  • 10 Oktober 2012 - 01:47

    Anita..:

    Hai meissie!!
    Wat fijn om te lezen dat hrt goed met je gaat en met plezier jullie bijzondere tocht aflegt. Ik kan me voorstellen dat je geniet van de vriendelijkheid en toegankelijkheid van de mensen die je ontmoet. Ik wnes jullie al het goede,doe je de groetjes van mij aan Henk? Ik zal jullie proberen te blijven te volgen!! Veel liefs van mij..

  • 10 Oktober 2012 - 01:47

    Anita..:

    Hai meissie!!
    Wat fijn om te lezen dat hrt goed met je gaat en met plezier jullie bijzondere tocht aflegt. Ik kan me voorstellen dat je geniet van de vriendelijkheid en toegankelijkheid van de mensen die je ontmoet. Ik wnes jullie al het goede,doe je de groetjes van mij aan Henk? Ik zal jullie proberen te blijven te volgen!! Veel liefs van mij..

  • 10 Oktober 2012 - 01:47

    Anita..:

    Hai meissie!!
    Wat fijn om te lezen dat hrt goed met je gaat en met plezier jullie bijzondere tocht aflegt. Ik kan me voorstellen dat je geniet van de vriendelijkheid en toegankelijkheid van de mensen die je ontmoet. Ik wnes jullie al het goede,doe je de groetjes van mij aan Henk? Ik zal jullie proberen te blijven te volgen!! Veel liefs van mij..

  • 10 Oktober 2012 - 01:47

    Anita..:

    Hai meissie!!
    Wat fijn om te lezen dat hrt goed met je gaat en met plezier jullie bijzondere tocht aflegt. Ik kan me voorstellen dat je geniet van de vriendelijkheid en toegankelijkheid van de mensen die je ontmoet. Ik wnes jullie al het goede,doe je de groetjes van mij aan Henk? Ik zal jullie proberen te blijven te volgen!! Veel liefs van mij..

  • 14 Oktober 2012 - 15:54

    Janny Spreen:

    Mooi verhaal en zie je nou wel, niks waar van al die vooroordelen over Fransen. Dit ga ik gebruiken in mijn klas, leuk om de leerlingen een ander verhaal te laten lezen en nog wel van een plaatsgenoot!
    Succes verder en route!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 7861

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 01 November 2014

Australië

16 September 2012 - 16 December 2012

Via Francigena

Landen bezocht: